Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

OK

MITUTOYO

přístroje pro měření tvaru a povrchu

divize KraussMaffei

Nový tahač vtoků SPX 10 SPRUE PICKER

MÁ VŠECHNO: RYCHLOST, PŘESNOST A HOSPODÁRNOST 

Malé automatické vstřikovací lisy KraussMaffei řady CX byly představeny s novým tahačem vtoků SPX 10. Ten je se svým servomotorickým pohonem plně integrován do automatizace řídicího systému MC6 a vyznačuje se krátkým časem cyklu a nízkými provozními náklady při minimálním zabíraném prostoru. 

Inženýři divize automatizace společnosti KraussMaffei to vůbec neměli jednoduché. Museli počítat s mnoha aspekty. Pohon tahače měl zajistit potřebnou rychlost při minimální spotřebě energie. Požadoval se nejmenší možný zastavěný prostor z hlediska půdorysu i výšky. Tahač se měl rovněž vyznačovat snadnou obsluhou a údržbou a spolehlivostí. Vývojářům se toto vše podařilo dodat v jediném balíčku.  Výsledkem je zcela nový tahač vtoků SPX 10. 
Thomas Marufke, výkonný ředitel KraussMaffei Automation GmbH, říká: „Od začátku jsme tento úkol řešili komplexně. Výsledkem je vyladěný systém, z kterého budou naši zákazníci v mnoha ohledech profitovat.“ 

SPX10

ZÁZRAČNÁ ÚSPORA PROSTORU
Tahač vtoků se vyznačuje velmi kompaktní a stabilní konstrukcí.
FOTO: KRAUSSMAFFEI

Rozhodnutí o servomotorickém pohonu
Rozhodnutí o servomotorickém pohonu bylo jasné. Počáteční investice jsou sice o něco vyšší než v případě pneumatického pohonu, ale dvojnásobná provozní životnost a osvědčená kvalita firmy KraussMaffei mění toto mínus tahače vtoků se servomotorickým pohonem na plus. Dalšími přednostmi jsou podstatně nižší provozní náklady a náklady na pravidelnou údržbu, které byly radikálně sníženy díky konstrukci tahače. 
Nejprve se podívejme na náklady na energii. Tahač vtoků se servomotorickým pohonem potřebuje pouhé jedno procento drahého stlačeného vzduchu v porovnání se svým pneumatickým konkurentem. I při započítání vyššího elektrického příkonu jsou celkové náklady na energii nižší o 85 procent. 
 
Krátké časy cyklu
SPX 10 má kratší časy cyklu díky osám poháněných servomotory, což umožňuje vyjímání během jedné sekundy. Hlavním rysem je zde programovatelný zdvih ovládaný servomotorem, který zajišťuje optimální vyčkávací pozici nad nástrojem; pneumatické tahače se mohou vždy pouze vysunovat na maximální zdvih a najíždět na pevnou koncovou polohu. 
Další výhodou jsou kratší časy výměny a tudíž nižší náklady. Rotační osa umožňuje tahači SPX 10 najet do parkovací polohy, ve které má maximum místa pro výměnu forem. Úplná integrace do řídicího systému MC6 umožňuje obsluze snadno přepínat programy. Servoosy rovněž umožňují na milimetr přesné polohování. Díky tomu je o mnoho snazší ručně nakonfigurovat bod vyjímání z formy. Vysoká opakovatelnost servoos odstraňuje potřebu následných korekcí jednotlivých naprogramovaných poloh. Všechny tyto stavební bloky významně přispívají ke snížení časů a nákladů na výměny.  
 
Prostorově nejúspornější řešení na trhu
Výhody kompaktní a stabilní konstrukce nového tahače nelze podceňovat. SPX 10 je dnes jedním z prostorově nejúspornějších řešení na trhu. Tahač vtoků tvoří se strojem jeden celek. Vtoky jsou odkládány uvnitř krytu stroje. To znamená, že není nutné boční rozšíření ve formě ochranného oplechování. Do stejného prostoru je tak možné umístit čtyři stroje namísto tří.  Překážkou nejsou ani nízké stropy v halách – teleskopický zdvih snižuje o 500 milimetrů požadovanou výšku ve srovnání s pneumatickým tahačem.
Marufke na závěr říká: „Nový tahač vtoků je přesně tím hnacím motorem produktivity a efektivnosti, kterou divize automatizace potřebovala pro zkompletování svého portfolia.“ 

SPX10

Nové CX s integrovaným servomotorickým tahačem vtoků SPX10
FOTO: KRAUSSMAFFEI


TEXT: JOACHIM WEBER
SPOLUAUTOR: MICHAEL FLURL

Kontakty